Matematikai tudásra szükségünk van a hétköznapi élethez – persze a matematika nem a kockás füzettel kezdődik és nem is ott ér véget. A Down-szindrómások matematikatanulását G. Bird és S. Buckley “Number skills for individuals with Down syndrome” című munkája alapján tekintem át; ők matematika alatt a számlálást, műveletek végzését, a formák, méretek, mennyiségek (hossz, magasság, súly, térfogat) valamint a pénz és az időegységek ismeretét és használatát értik. Míg a magasabb szintű geometriai és algebrai ismeretek nélkül képesek vagyunk önálló életet élni, az alapszintű matematikai tudás nélkül mások segítségére vagyunk utalva. Ebben a sorozatban arról lesz szó, hogyan tanulják és hogyan tanulhatják a matematikát a Down-szindrómások. A korábbi, olvasásról szóló sorozathoz hasonlóan végül gyakorlati ötleteket is kapunk majd a tanításhoz.
“A DS gyerekek nagyon sokat tanulnak egészséges társaik nyelvi és társas fejlődésének megfigyelésével, ugyanakkor a normál fejlődésű gyerekeknek is előnyére válik, ha egy spec. igényű társuk lehet: megtanulnak úgy gondoskodni, hogy közben ne nyomják el a társukat és korán megtanulják elfogadni a másságot. A DS gyerekekkel általában nem nehéz bánni és gyakran népszerűek az osztályban.”
© 2009-2024 Down Egyesület minden jog fenntartva.
Hungary HU 4400 Nyíregyháza, Közép u. 17.A kezdeményezés az alábbi szervezetek közreműködésével valósul meg:
Fejleszti és üzemelteti:
4IMAGE marketing és vizuális kommunikáció
HungaryA weboldal az Európai Unió társfinanszírozásával készült.
A "Mindenkinek becsengettek!" weboldal kiadója felel a kiadvány teljes tartalmáért, mely nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.
This publication has been produced with the assistance of the European Union.
The contents of this publication are the sole responsibility of the author of the www.mindenkinekbecsengettek.hu and can in no way be taken to reflect the views of the European Union.